8 ugers mindfulness kursus -2017





Mindfulness betyder at være til stede i nuet og acceptere det, som det er. Det er en metode til bevidst at tage ansvaret for kvaliteten af ens liv.

 

Holdstart FORÅR 2017: TIRSDAGE

1. gang: 2. maj kl. 17-19.30

2. gang: 9. maj kl. 17-19.30

3. gang: 16. maj kl. 17-19.30

4. gang: 23. maj kl. 17-19.30

5. gang: 30. maj kl. 17-19.30

6. gang: 6. juni kl. 17-19.30

7. gang: 13. juni kl. 17-19.30

8. gang: 20. juni kl. 17-19.30

+ Fordybelsesdag: søndag d. 11. juni kl 9.00.-15.30

 

Holdstart EFTERÅR 2017: TIRSDAGE

1. gang: 12. sept kl. 17-19.30

2. gang: 19. sept kl. 17-19.30

3. gang: 26. sept kl. 17-19.30

4. gang: 3. okt kl. 17-19.30

5. gang: 10. okt kl. 17-19.30

6. gang: 24. okt kl. 17-19.30

7. gang: 31 okt kl. 17-19.30

8. gang: 7. nov kl. 17-19.30

+ Fordybelsesdag: søndag d. 29. okt kl 9.00.-15.30

 

For hold i 2018 - kontakt mig på 2888 9018 for yderligere info!

 

Hjerneforskningen peger på, at mindfulnesstræning kan forbedre evnen til stressregulering, emotionsregulering, empati, koncentration, glæde og rationel adfærd.

MBSR - Mindfulness baseret stress reduktion- er det første mindfulnessprogram, der er udviklet og testet som mentaltræning. Det er et intensivt kursus i mindfulness – en praktisk vejledning i, hvordan man kan forholde sig konstruktivt til kroppen, tanker, følelser, den situation, man er i, og til hinanden. Videnskabelige undersøgelser understøtter, at programmet kan forbedre mentalt helbred og nedsætte symptomer på stress, angst og depression. Det er undervisning i perception, stress og kommunikation.

 

Lokalet er forberedt med yogamåtter, meditationspuder, stole, uldplaider - så du behøver ikke at medbringe noget - tag blot det tøj på, som du har det behageligt i.

 

I løbet af de 8 mindfulness sessioner kommer vi igennem følgende:

Lette spændingsforløsende kropsøvelser/yogaøvelser

Kropsscanning

Afspænding

En række af stille meditationer med fokus og opmærksomhed på hjerte, vejrtrækning og tilstedeværelse

Udforskning af dit eget sind og deling af erfaringer (det sidste er valgfrit)

Små oplæg om mindfulness

 

Undervisning og hjemmearbejde

Undervisningen foregår i en gruppe, der mødes en gang ugentligt i 2½ time over 8 uger, plus én hel fordybelsesdag. (9 mødegange). Hertil kommer hjemmearbejde svarende til 40-45 minutters daglig mindfulness-træning. For at få fuldt udbytte af programmet, er det centralt at man er motiveret til at gennemføre forløbet, og at man sætter tid af til at lave hjemmearbejdet.

Inden forløbets opstart er der en individuel introsamtale pr. telefon eller ved et personligt møde.

Der vil være opfølgning, støtte og vejledning efter behov under hele forløbet pr. mail, sms og mobil: 2888 9018 / janeboes@hotmail.com

Du får adgang til lydfiler med mindfulness øvelserne samt en grundig beskrivelse af alle de øvelser, som du lærer på mindfulness kurset.

 

For hvem:

Alle mennesker kan have gavn af forløbet, men ikke ved svær depression, psykoser, et aktivt misbrug eller akut opstået kriser. Er du i tvivl om det er noget for dig - da kontakt mig gerne alligevel.

 

Undervisningslokale: 'Strandhotellet', Emmerlev Klev 8, 6280 Højer

Holdstørrelse: max. 8

Underviser: Jane Boes, uddannet mindfulness underviser ved Dansk Center for Mindfulness, Århus Universitet og UMASS University of Massachusetts Medical School.

 

INTRO Pris: 2000,- for studerende/førtidspension/kontanthjælp/arbejdsløs/sygemeldte

3000,- for private og offentlige virksomheder

inkl. undervisningsmateriale, lydfiler m. guidede meditationer, yoga øvelser, te/vand, samt frugt/nødder/sødt til pauserne.

 

Interesseret i at høre mere eller forhåndsreservere en plads på holdet? - da skriv til janeboes@hotmail.com

 


 
 
 
Boes & Lund - Højervej 21 - V. Gammelby - DK 6280 Højer - Tlf.: 7478 9018 - Fax: 7478 9019 - E-mail: janeboes@hotmail.com